schemat podłoczenia gniazdka przyczepki

Index
ochotniczka portal
 

Temat: [O1] Zamiana gniazda przyczepki 13 pin na 7 pin
Witam.
Czy ktoś już z forumowiczów zamieniał gniazdo podłączenia przyczepki 13pinowe (oryginalne niemieckie) na gniazdo 7 pinowe. Ja właśnie tak zrobiłem tylko powstał jeden problem i dlatego się pytam. Przełożyłem tylko te kable które były potrzebne, oczywiście według schematu znalezionego w necie http://www.kablomedia.pulawy.pl/images/90-501Z.gif ale jest jeden problem z kierunkowskazami. Po prostu nie działają w przyczepie przy normalnym podłączeniu. Działają jedynie wtedy gdy kabel który jest odpowiedzialny za informację dla komputera o podłączeniu przyczepy jest podpięty do masy. Jednak po odłączeniu przyczepy ten kabelek trzeba odpinać od masy bo kierunkowskazy dostają szału i popierniczają jak szalone. Jest wyjście z sytuacji tylko nie bardzo praktyczne trzeba by zamontować na gnieżdzie jakiś wyłącznik który by ten obwód przerywał i załączało by się go tylko podczas podpinania przyczepy.
A może ma ktoś inne rozwiązanie.
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=9921



Temat: Podłączenie gniazda haka w poldku
Mam problem, musze podłączyć gniazdo haka. Jeśli chodzi o schemat podłączeniowy w gniazdku to żaden problem i mam ten schemacik. Problem tkwi w tym, że nie mam schemaciku instalacji elektrycznej w poldku a dokładnie wiązki świateł która leci pod plastikiem między lampami w bagażniku obok zamka. Czy ktoś mógł by mi napisać pokolei kolorami który kabel jest od jakich świateł?? tzw. czerwony to to żółty z czerwonym paskiem to tamto itp. Czas gra dość istotnie role ponieważ muszę użyć przyczepki a nie mam podłączonego gniazdka. Do eletryka nie będe jechał z tak błąchym powodem bo skasue mnie na grubą kase. :562:
Źródło: fsoautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2532


Temat: Podłączenie gniazda haka w poldku
Witam

Podepnę się pod temat mimo, ze chodzi o DF-a...

Wymieniłem gniazdo podłączenia elektryki do przyczepy, przy haku i niestety mam problem z podłączeniem przewodów...
Mam też schemat który pin odpowiada za co...ale teraz, który przewód w moim aucie, wychodzący na gniazdo odpowiada za który pin? Jak to sprawdzić...
Przeglądałem schemat elektryki Fiata ale tam raczej tego nie ujęli....
Można to jakoś sprawdzać w miarę jak się będzie podpinało poszczególne przewody?

Dodam, że obecnie nie posiadam żadnej przyczepy i nie mogę tego sprawdzić a gniazdo być musi, w razie czego no i jak pojadę na przegląd...bo hak mam wbity do dowodu...

Aha i jeszcze takie pytanie:
gdzie w aucie znajduje się gniazdko do podłączenia przenośnej lampki oświetlenia? Nie mam na myśli gniazda zapalniczki:)
Źródło: fsoautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2532


Temat: [A] Podłączenie gniazdka przy haku do przyczepki
Witam,
Nie wiem czy w dobrym dziale umieściłem post. Chodzi o to, że chce podjąć próbę samodzielnego montażu haka i mam do Was prośbę czy ma ktoś schemat podłączenia kabli od gniazdka? Wiecie, jaki kolor do czego. Wiem, że można na macanta i kiedyś w "maluchu" tak zrobiłem, ale jestem już troche "starszy" i nauczony doświadczeniem staram się nie wyważać otwartych drzwi

Pozdrawiam
Paweł
Źródło: zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=90


Temat: Gniazdo od przyczepki.. problem z kablami...pomocy
Witam. Mam problem gdyż ostatnio zepsóło mi sie gniazdo od kabla od przyczepki musiałem poucinać kable a głopek nie spisałem gdzie co podłaczyć.. I w tym problem ze nie znam kolejno?ci.. Mam wszystkie kalbe tego samego koloru tylko s? 2 czarne. reszta identyczne. Moj? pro?b? jest czy mógł by mi kto? podesłać schemat gdzie co podł?czyć bo bawiłem sie metod? prób i błędów i tylko mam lewe ?wiatło w przyczepce.. :/
Prosze o pomoc
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=9131


Temat: Hak do PREMACY (11/2001, 2,0l benzyna) - montaż
Witam
Zakupiłem okazyjnie hak do PREMACY używany (zdemontowany z PREMACY właśnie ale nie wiem z jakiego modelu) w bardzo dobrym stanie razem gniazdem 13 pinowym i wiązką (wygląda na kompletną- jakieś 2 pudełka z elektroniką , bezpiecznik na przewodzie i wszystkie przewody zakończone róznymi wtyczkami). Czy premaska ma jakieś gniazda fabryczne do podłaczenia haka, jeśli tak to gdzie się znajdują, czy kolory przewodów to jakiś standard - hak wygląda na oryginał - porównywałem rysunki montażowe haków do tej marki, kształt identyczny. Przeszukałem net - ludzie ostrzegają przed podpinaniem sie z przewodami bezpośrednio pod światła(możliwość uszkodzenia komputera). Nie mam żadnego schematu - czy znajdzie się ktoś , kto montował hak z gniazdem 13 pinowym w PREMACY? Następny problem to brak śrub , słyszałem , że muszą być odpowiedniej twardości, gdzie takie dostać - jestem po wizycie w stacji motującej haki - gość zaproponował mi montaż swojego 7 pinowego gniazda ale po ostrzeżeniach wyczytanych w necie zrezygnuje, sprobuje zaadoptować ten system 13 pinowy , zwłaszcza , że przeczytałem, że przenosi wiecej sygnałów do przyczepy zwłaszcza kampingowej (a przelotke 13/7 juz zamowilem w cenie 24 zł z przesyłką.
pozdrawiam -szczęśliwy uzytkownik PREMASKI
Maciek
moje GG - 12039 jakby ktoś miał chęć mi pomóc

P.S. w wolnej chwili zrobię zdjęcia wiązki , wtyczek - może kogoś to naprowadzi na rozwiązanie mojego problemu.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=5602


Temat: Oświetlenie w N-126 - robić na 12V czy na 230 V ?

Tomku zacznijmy od gniazda bo to w sumie jest najważniejsze.
Standardowe 7 pinowe gniazdo nie ma bolca na zasilanie 12V przyczepy, ale est pewien myk .
Z tego co pamiętam data pierwszej rejestracji Twojej niewiadóweczki oscyluje w okolicach 1984 roku, a co za tym idzie nie jest wymagane światło przeciwmgielne w tej przyczepce. Możesz więc śmiało do pinu odpowiadającego za światła przeciwmgielne podłączyć na stałe 12V (zrób tylko jakiś wyłącznik na wypadek podłączenia przyczepy z światłem przeciwmgielnym).

Co do oświetlenia zależy to głównie od tego w jaki sposób zamierzasz użytkować przyczepę. Jeśli tylko sporadycznie będziesz wypoczywał w miejscach bez dostępu 230V jedno światełko śmiało wystarczy.

Lodówka Polara z tego co wiem jest przystosowana zarówno do pracy na 12V jak i 230V.

Pozdrawiam


Tomii a możesz mi zapodać schemat gniazda 7-pinowego ?

Czy tam jest gdzieś stałe +12V ?

Moje cudo jest rocznik 1979 więc nie ma światła przeciwmgielnego

Jak wiesz przyczepa w ogóle miała iść na budowę, w związku z tym że budowa się odłożyła na jakieś 2 lata to przeczepka na razie zostanie jako zabawka np. na 2-dniowe weekendy (do czasu aż stwierdzę że wolę mieć coś "cywilizowanego" czyli z osobnym kibelkiem)

Także chyba zdecyduję się na główne 230V i jedno na 12V

A co do lodówki to będę musiał sprawdzić (na razie jest wypożyczona do kumpla na działkę i się sprawdza bo mrozi jak głupia)
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=1596


Temat: Prąd i jego magazynowanie, ładowanie akumulatorów ...
A dokładniej to tak | Kupiłem 13-to pinowe gniazdo ( identyczne jak w samochodzie ) i zamontowałem je na dyszlu przy zaczepie. Do tego gniazdka podłączyłem przewody od akumulatora przyczepy ( 9 i 13 ) W aucie w gniazdku identycznie jest podłaczony akumulator samochodowy. Gdy dłuzej stoję przepinam wtyczkę z auta do gniazda przyczepy. Gdybym chciał ładować aku. przyczepy w czasie jazdy to do wtyczki przyczepy musiałbym podłaczyć go do 10 i11. Schematy podłączeń były w Pol. caraw. są też na opakowaniu gniazda. Pozdrawiam Adam.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=223


Temat: Prąd i jego magazynowanie, ładowanie akumulatorów ...

Hallo,halo
Witam wszystkich
Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem przyczepy Fleetwood Garland ale baruje sie z podlaczeniem gniazda 7pinowego typu 12s,jako ciagnika bede uzywalCitroena Berlingo 2,0 HDi.
Niestety nigdzie nie moge namierzyc schematu instalacji elektrycznej, a nie chce czegos "poprawic" (czyt. spieprzyc ), tym bardziej,ze przyczepa jest wyposazona w zasilacz do ladowania jej akumulatora no icala istalacje ktora zaleznie od opcji zasilana jest albo z autowego albo przyczepowego aku, gdzie sie podpiac z tym kabelkiem?
Moze ktos doradzi>?


Przyczepy zachodnie mają zasilanie wnętrza podłączone przez wtyk 7 pin w miejscu światła mgielnego tylnego. Ktoś, kto robił przegląd przyczepki do rejestracji musiał przełączyć zgodnie z naszą normą. Możesz spróbować podłączyć tak jak mam ja. Opisałem to na 12 str. tego tematu. Jast też i schemat. Działa to tylko przy włączonych swiatłach pozycyjnych, ale ponieważ jeźdimy cały rok na światłach, więc na przelotach uzyskasz całkiem dobre doładowanie akumulatora w przyczepce.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=223


Temat: Wtyczka w przyczepie angielskiej
Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem przyczepki angielskiej,i właśnie mam problem z podłączeniem tej 2 wtyki szarej do auta,ma ona 7 przewodów kóre służą do ładownia akumulatora podczas jazdy ,lodówki i światła wewnątrz przyczepki,wtyczke tą szarą rozebrałem i niewiem jak podłączyć przewody do wtyczki polskiej,bo zaginoł mi schemat kolorów kabli jak rozebrałem,i jk podłączyć gniazdo to 2 do instalacji samochodowej(szary przewód)może ktoś z was ma ,prosił bym o podanie na forum lub na mojego e-maila: darek2135@interia.pl Pozdrawiam wszystkich karawaningowców.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=5174


Temat: Przyczepa angielka i dwie wtyczki do samochdu.
Darku szkoda, że już kupiłeś wtyczki i gniazda, bo lepszym rozwiązaniem było by jedno połączenie 13-pinowe . Zalety jedno połączenie i pewniejsze te łączenia 7 pinowe czasami lubią się wypiąć, a do podłączenia innej przyczepy z 7 pinowym jest przejściówka jak pisał kolega BJoe.
Jak masz możliwość zwrotu tych 7 pinowych - wymień na gniazdo i wtyczkę na 13 pinów , a schemat połączenia Ci podrzucę.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=5988


Temat: Brak zasilania 12V
rafalkwiatkowski73, załączam schemat podłączenia gniazda 13 pinów.

Też miałem wtyczkę z przyczepy 7 pinów i założyłem 13 pinową , ale nie po to aby podłączyć lodówkę pod 12 V , bo jednak lodówka zasilana instalacją 12 V , słabo chłodzi.
Natomiast zakupiłem i podłączyłem przetwornicę z 12 na 230 V i lodówka w czasie jazdy pracuje na zasilaniu 230V- zdecydowanie lepiej chłodzi.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=4806


Temat: Podłączenie do sieci elektrycznej

Pięknie dziękuję.Mnie potrzebny jest wtyk oznaczony na zdj nr 3.Domyślam się,że sam robiłeś te przedłużacze?Tzn montowałeś wtyczki do kabla.Czy te kable są dwużyłowe czy 3-żyłowe?.Też będę chciał sam to zmontować.Ale mam wątpliwości jak je podłączyć by nie było jakiegoś "spięcia".Z jednej strony muszę zamontować ten wtyk (nr 3) a z drugiej jakieś typowe gniazdko bym mógł tam podłączyć nasz normalny wtyk jakim jest zakończon bębnowy polski przedłużacz.Możesz mi w tej kwestii poradzić ?
Kto robił te przedłużacze nie mam pojęcia bo były one w mojej przyczepce jak kupowałem. Wszystkie są trzy żyłowe 3x2,5mm. Ja robiłem osobiście inny przedłużacz (brak na zdjęciu) w celu podłączenia przyczepy pod domem. Podpinałem wszystko według schematu:
Przewód brązowy – bolec oznaczony L (faza)
Przewód niebieski – bolec oznaczony N (zero)
Przewód żółto/zielony – bolec oznaczony „masa, ziemia” czy jakoś tak


Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=6423


Temat: Akumulator w przyczepie

Nie ma problemu podłączenia drugiego aku. Są na forum schematy gdzi e podłączyć kabelki. Tylko trzeba mieć 13 pin i wybrać lokalizację akumulatora.

Faktycznie podłączenie równoległe akumulatorów samochodu i przyczepy poprzez gniazdo/wtyk to jest banał.

Przyjmując jednak założenie że akumulator przyczepy miałby być ładowany podczas jazdy w trasie, na trasie będą zatrzymania i używanie rozrusznika - należy zwrócić uwagę na sprawę odseparowania akumulatora przyczepy na czas rozruchu silnika samochodu.

Nie jestem elektrykiem więc wytłumaczę to trochę obrazowo nie wnikając w szczegółowe wzory.

Jeśli nie zrobimy takiego odseparowania akumulatora przyczepy to podczas rozruchu silnika rozrusznik będzie chciał sobie pobrać prąd z obu akumulatorów naraz, czym to się skończy wiadomo - 2,5mm2 przekroju przewodów instalacji to o wiele za mało nawet na połowę potrzeb konsumpcyjnych rozrusznika.

Spotkałem się z urządzeniami, które właśnie "pilnują" w/w przypadku i łączą lub rozłączają akumulator auta i przyczepy. Łączą tylko w przypadku gdy mamy nadprodukcję prądu z alternatora natomiast rozłączają np. w momencie użycia rozrusznika.
Urządzenia które spotkałem działały na prostej zasadzie badając napięcie na inst. elektr. samochodu.

Przypuszczam że w nowoczesnych przyczepach wyposażonych we własny akumulator takowe urządzenia są zamontowane fabrycznie i wtedy bez problemów można łączyć poprzez gniazdo/wtyk z autem

Prośba zatem do Kolegów elektryków o zweryfikowanie mojego wywodu
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=6127


Temat: Instalacja elektryczna
Wlasnie mialem edytowac poprzedniego swojego posta bo znalazlem czesc informacji. No ale przynajmniej dostałem ich potwierdzeniem w Twoim poście. ;-)

http://www.dawel.prx.pl/wylrp.htm - podlaczenia wylacznika roznicowopradowego w roznych ukladach sieci. Przy czym w naszej instalacji jednofazowej jest tylko jedno L. Wynikałoby z tego, że układ sieci będe mieć TN-S.

Rozumiem, że przewód PE - ochrony, mam podłączyć do masy samochodu. Nie będzie go w gnieździe zasilania przyczepy/kampera? Czy może ma być bo gniazdo jest 3-bolcowe?

Natomiast, czy przez stycznik puszczam tylko kabel napięciowy L nazwany przec ciebie niebieskim, czy także czarny N?

Zrobie zaraz na szybko schemat elektryczny i się okaże czy on ma sens. , czy też nie .
Źródło: camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=102


Temat: mam 12V na baterie / jak to przerobić
Witam wszystkich.
Na wstępie, jako że jestem początkujący w temacie przyczep chciałem powiedzieć, że cieszę się iż istnieje to forum. Dużo się dowiedziałem po przeczytaniu postów i za uświadomienie mnie w wielu kwestiach forumowiczom dziękuję
A teraz do rzeczy...
Z tego co napisaliście w tym temacie wybrałem opcję z przetwornicą z wbudowanym prostownikiem. Jak dla mnie rewelacja: podłączam 220V do przyczepy i ładuje się akumulator. Po odłączeniu przyczepy od prądu automatycznie uruchamia sie przetwornica
Schemat poniżej-> zamiast pieca podłączam przyczepę
Jest tylko jeden problem. Przewód od gniazdka 220V do przetwornicy jest o małym przekroju ( 0,75) z czego wywnioskowałem, iż przez tą przetwornicę, przelotowo, nie podłączę urządzeń o większym poborze prądu (np. piecyka) . Dlatego jak Szary napisał, chiałbym wstawić przełącznik, tak żebym mógł przęłączać sieć/przetwornica. Tylko jak on wygląda i skąd go wziąć?
Szukałem na allegro i znalazłem tylko drogie rozwiązanie Automatyczny PRZEŁĄCZNIK FAZ PF-431 a w sklepie elektrycznym nic nie wiedzieli na ten temat.

p.s. A może za bardzo kombinuję. Może wystarczy wymienić ten dochodzący przewód na inny o większym przekroju.
Właśnie w tym momencie dostałem maila od dystrybutora z odpowiedzią na moje pytanie o podłączenie urządzeń o większym poborze prądu:
"Jesli bedzie dzialalo to przelotowo podczas pracy na postojuz z
podlaczonym do przyczepy zasilaniem stalym 220V to przetwornice mozna
traktowac jak zwykle gniazdko i nie ma ograniczen co do mocy
urzadzenia"
Ta odpowiedź gryzie mi się z tym cienkim przewodem :/
Pozdrawiam

EDIT
------------------------------------------
Ok. zrobiłem. Szybko, prosto i tanio ... Żaden wyrafinowany przełącznik nie jest potrzebny. Wystarczy dodatkowe gniazdo 220V i przewód z wtyczką . Przełączać z sieci na przetwornicę i tak będzie się sporadycznie więc to rozwiązanie w sumie mi odpowiada.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=2669




 
 
Odnośniki
 
 
   
Copyright 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates